Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Mielcu zorganizowała dla zainteresowanych nauczycieli edukacji przedszkolnej oraz nauczycieli szkół podstawowych bezpłatne szkolenie, poświęcone centralnym zaburzeniom przetwarzania słuchowego u dzieci. Spotkanie było prowadzone przez Panią mgr Julię Pyttel, która jest koordynatorką na całą Polskę projektu APD.
Wszystkim uczestnikom szkolenia dziękujemy…
Głównym celem było omówienie: Czym są Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego oraz wskazanie wytycznych kiedy można je diagnozować (brak upośledzenia umysłowego oraz prawidłowy słuch fizyczny – w tym również przewodzeniowy).
- Przybliżenie trudności w uczeniu się, które u dzieci z APD występują (czytanie, pisanie ze słuchu, nauka języków obcych itp.), kłopotów z prawidłową artykulacją, koncentracją uwagi, nawiązywaniem relacji w grupie rówieśników i obniżoną samooceną.
- Konieczności diagnozowania APD (ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, iż diagnoza taka musi być działaniem interdyscyplinarnym) – w celu objęcia tych dzieci właściwą, wieloaspektową terapią i wsparciem (zalecenia edukacyjno-funkcjonalne).
- Zaprezentowanie urządzenia wspomagającego słyszenie (System M) – jako narzędzia poprawiającego funkcjonowanie dziecka z APD w życiu codziennym oraz niosącego aspekt rehabilitacyjny (dane z badań naukowych – prezentowanych, między innymi, na światowych konferencjach otolaryngologicznych: we Włoszech i Sztokholmie – w czerwcu 2018 r. oraz w Buenos Aires – w kwietniu 2019).