Rozpoczęła się kampania o bezpieczeństwie w sieci. Jej celem jest uświadomienie rodzicom, na jakie niebezpieczeństwa mogą trafić ich dzieci w internecie, jak im zapobiegać i jak o nich rozmawiać. Kampania ma również zachęcić rodziców do większego zaangażowania w wirtualne życie dzieci.
Aby lepiej trafić do wyobraźni i dorosłych, i dzieci autorzy kampanii przygotowali uwspółcześnione wersje klasycznych baśni. Spotkamy więc znane postacie – Czerwonego Kapturka, Śpiącą Królewnę, Królową Śniegu oraz Rybaka i Złotą Rybkę. Nieco inne będą jednak ich przygody – przed nimi nowe wyzwania – będą musieli poradzić sobie z zagrożeniami, które wcale nie są bajkowe, a jak najbardziej realne i współczesne.
W kampanii poruszono tematy jak hejt, grooming, patostreamy czy FOMO. To zagrożenia, z którymi coraz częściej spotykają się młodzi użytkownicy internetu.
Kampania powstała we współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK oraz Stowarzyszenia Góry Kultury.
Szczegóły kampanii „Bądź z innej bajki”.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji